Holiday Season Trends för 2014

Holiday Season Trends för 2014

Det är fortfarande bara september, och det finns många okända på slutet av året semester shopping perioden. Vi vet inte exakt hur aggressiva återförsäljare kommer att vara när det gäller att starta priskrigar med tävlingen, och inte heller vad chansen är att en överraskande leksak kommer fram som en måste ha gåva för legioner av amerikanska barn. Ändå, även vid det här tidiga datumet, tar det inte en kristallkula för att se hur mycket av säsongen framöver kommer att spela ut. Här vad vi vet:

Semestern började redan. Visst är skolan till inköpstiden anses vara sista i september, och hösten och Halloween blir allt viktigare för marknadsföring av allt från läskiga kostymer till pumpa-spice lattes. Men allt i jämförelse med den betydelse detaljisterna placerar på vintersemestershoppingperioden. Det varför butiker försöker göra säsongen lite större varje år. Kmart lanserade sin första julannons, eller snarare en mysig annons, i början av september. Och kort därefter rullade Walmart, Target, Toys R Us och andra ut olika versioner av säsongens leksakslista, långt innan barnen började tänka på att skapa egna önskelistor.

Du krävs enligt lag att köpa prylar och varor. OK, det kommer bara att tyckas så. Det eftersom de heta leksakslistorna domineras av produkter trots att det varit månader sedan Disney-filmen var i teatrar. När listorna är riktade till föräldrar till 3 fot långa Elsa dockor, styr de köpare till techie föremål för barn som denna Vtech smartwatch. Tech för vuxna kommer utan tvekan att vara en ännu varmare kategori denna säsong, vad med en serie nya tabletter från Amazon och, naturligtvis, Apples hetsäljande iPhones.

Butikerna kommer att ha längre timmar och kortare kassalinjer. Shoppare har kommit att förvänta sig den förreste under semestern, med butiker öppna ibland i 88 timmar i rad, eller ännu längre, i dagarna fram till jul. I år lanserade Target längre timmar (inklusive midnattslutningar på vissa ställen) före sommaren till och med slutade, med hopp om att bygga om sitt rykte som ett bekvämt och trendigt ställe att handla. Vad som kommer som en överraskning, en välkommen en på det Walmart-löfte att hålla alla sina kassalinjer öppna under högtidstimmarna under hela säsongen, från och med fredagen på fredagen. När det gäller Thanksgiving-affärstiderna, förväntar sig experter att stora boxersalister öppnar dörrarna på semestern ännu tidigare än de gjorde förra året.

Svart fredag ​​vann har säsong bästa priserna. På dagen efter Thanksgiving kommer butikerna säkert att dra i massorna med löften om fantastiska rabatter och bybuster erbjudanden endast på vissa varor. Eftersom Thanksgiving butikstimmar betyder i huvudsak att Black Friday börjar på torsdagen, eftersom fredagsförsäljningen börjar visas dagar eller veckor före den faktiska svarta fredagen och eftersom återförsäljare är kända för att lansera vildförsäljning ut ur det blå för att röra upp verksamheten före, under och efter svart fredag ​​vecka är det dumt att anta att alla priserna shoppare stöter på dagen efter tacksägelse är den lägsta av säsongen. För vissa varor, inklusive leksaker, namn varumärke TV och smycken, kan kunderna förvänta sig att priserna sjunker efter Thanksgiving helgen är över. Under tiden förutser rabatthandelsplatsen Ben Bargains att tablettpriserna kommer att träffas i början av november, och att priserna på sportkläder och vinterkläder blir billigare i mitten av november än de kommer att ligga runt Black Friday.

Det är ett bra år att fälla ett säsongsbetonat jobb. Under 2008 anställde återförsäljare cirka 325 000 arbetstagare under semesterperioden. Siffran har stigit sedan dess och slog 786 000 för ett år sedan. I en ny rapport säger forskare på Challenger, Grey Christmas att de förväntar sig att sysselsättningsvinsterna i detaljhandeln kommer att överstiga 2013. Leksaker R Us tillkännagav till exempel i veckan att det anställer 45 000 säsongsarbetare, vilket mer än dubblerar företaget arbetsstyrka, medan UPS planerar att anställa 95 000 anställda under den kommande säsongen. kunde se att detaljister lägger till mer än 800 000 säsongsarbetare för första gången sedan 1999, säger Challenger, VD John A. Challenger.

Människor kommer att shoppa online tidigare för att undvika förra året leverans mardröm. Enligt en ny undersökning från Pitney Bowes, ett konsultföretag för handel och frakt, sa hälften av konsumenterna (49%) att de under nästa säsong kommer att handla online tidigare än de gjorde förra året. Den mest populära anledningen till att göra det är att se till att gåvor och andra paket kommer fram i gott om tid för semestern. För ett år sedan blev många familjer besvikna på julmorgon eftersom leveransförseningar orsakade order från Amazon, Kohl och andra återförsäljare att komma fram efter den 25 december. (Förhoppningsvis kommer de extra hyrorna från UPS att underlätta fraktproblemen för ett år sedan, men Det är smart för shoppare att spela det säkert genom att beställa i god tid.)

Apples lojalister kommer Gå Ner I Vikt Snabbt att överträda Android-användare. I november i november var den genomsnittliga ordern på en mobil Apple iOS-enhet 121,48 dollar, jämfört med bara 89 dollar för Android-enheter, enligt en ny IBM-rapport. Uppgifterna visar också att konsumenterna är mer benägna att göra inköp på tabletter Gå Ner I Vikt På En Vecka (11,5% av webbplatsens försäljning) än smartphones (medan vi gör mer websurfning med smartphones (svarar för 24% av all webbplatstrafik jämfört med 14% via tabletter) 5%). Återigen spenderar Apples mobilanvändare resten av fältet, vilket motsvarar 13,6% av försäljningen i mars 2014, jämfört med 2% av försäljningen på plats via Samsung, LG, HTC, Motorola och Nokia-enheter i kombination.

Vi påverkas starkt av digitalt, men Gå Ner ett Kilo I Veckan gör de flesta inköp personligen. Prognosen från Deloitte kräver en ökning med 4% till 4,5% av konsumtionsperioden. Medan forskare påpekar att 50% av försäljningen på något sätt kommer att påverkas av digitala interaktioner (t.ex. online-sökning), kommer endast 14% av inköpen att komma i form av icke-försäljningsförsäljning (främst e-handelsförsäljning).

2017 Time Inc. Användning av denna webbplats utgör godkännande av våra användarvillkor och sekretesspolicy (dina personuppgifter i Kalifornien).