Holiday shopping växlar framväxande

Holiday shopping växlar framväxande

Tidiga rapporter av Thanksgiving genom Black Friday shopping är in och resultaten är blandade.

En CNET artikel med titeln Thanksgiving och Black Friday online-försäljning sväva eller glida? noterar att data från IBM visar stark tillväxt i online-försäljning, men National Retail Federation säger att kunder spenderade mindre pengar online och i butiker.

IBM 2014 Black Friday Report konstaterar att Thanksgiving Day-nätförsäljningen ökade med 14,3 procent under 2013 och att Black Friday ökade med 9,5 procent från förra året. De genomsnittliga Gå Ner I Vikt Snabbt orderna för både Thanksgiving ($ 125,25, ned 1,8 procent från 2013) och Går Man Ner I Vikt Black Friday ($ 129,37, ned 4,4 procent) var dock lägre.

Och medan Black Friday-försäljningen var 63,5 procent Gå Ner I Vikt Snabbt Piller högre än de på Thanksgiving Day, representerade den fortfarande en minskning från 2013 när försäljningen var 70 procent högre. IBM anser att Thanksgiving Day-nätförsäljningen åt i Black Friday-försäljningen.

NRF, som ursprungligen förutspådde att försäljningen skulle vara uppe på denna livligaste shoppinghelg på året, har sedan rapporterat att Thanksgiving helg och Cyber ​​Monday shopping var inte så ljus som ursprungligen förutsagts, med färre kunder och mindre utgifter. Det uppskattar att semesterhelgensalget sjönk till 50,9 miljarder dollar, från 57,4 miljarder dollar förra året. Det kommer som en stor överraskning, eftersom många förväntade sig lägre oljepriser för att öka detaljhandeln.

Vi ber NRF att ta ledningen vid genomförandet av konsumentundersökningar för att hjälpa återförsäljare att bättre förstå nuvarande marknadsförhållanden. Genom att granska uppgifterna har den identifierat tre faktorer som den anser ha påverkat Black Friday shopping:

1. Återförsäljare startade semesterrabatter redan före Thanksgiving och Black Friday så att konsumenterna inte behövde vänta. Detta minskade brådskan att handla på dessa dagar. Det här är en del av en förändrad trend och snart kan dessa dagar inte ha den betydelse de en gång gjorde. Online shopping ger mer öppenhet i prissättningen och erbjudanden erbjuds ständigt. Eftersom det kostar företag mer att få sitt team att arbeta på semester, blir det mindre meningslöst om dessa köpdagar inte genererar de betydande försäljningsuppgångar som de har tidigare. De kan bli mer som andra semesterförsäljningar, till exempel presidentens dag och liknande.

2. Ekonomin förbättras och människor behöver inte knyta pennies lika mycket som tidigare. När fler arbetstillfällen skapas och gaspriserna sänks, återstår konsumenternas förtroende. (Andra rapporter noterar att komma ur lågkonjunkturen, människor är mer oroliga över besparingar och väljer att spara mer.)

3. Konsumenterna är mer kunniga. Recessionen förändrade hur konsumenterna handlar. Nu kan de vänta på att köpa närmare julen och veta att det kommer att fortsätta erbjudanden och rabatter.

NRF Cyber ​​Monday Expectations Survey fann att mer än 126 miljoner kunder (52,3 procent) förväntades shoppa online på Cyber ​​Monday. Det låter imponerande, men undersökningen före Cyber ​​Monday visade att köpförväntningarna redan sjönk med 4,7 miljoner från 2013 års förväntningar på 131,6 miljoner.

Ändå erkände fler återförsäljare betydelsen av denna dag och hur mobila enheter förändrar landskapet. De gjorde också proaktivt skift.

NRF ser på semestersäsongen som en och inte en sprint och anser att den årliga semesterförsäljningsprognosen på 4,1 procent tillväxt över fjolåret fortfarande är möjlig.

Allt hoppas att vi ska se tillväxten denna semestersäsong och konsumenterna verkligen drar nytta av de enorma rabatter och specialerbjudanden som erbjuds. Vänligen fortsätt att handla lokalt och Maui First. Pamela Tumpap är ordförande för Maui Chamber of Commerce.