Chakrapani Gollapali utnämndes som chef för affärsverksamheten

Chakrapani Gollapali utnämndes som chef för affärsverksamheten

Han kommer att ansvara för strategisk inriktning, operativt genomförande och de övergripande affärsresultaten för semesterenheten i Yatra. En före detta chef för Microsoft Indien, kommer han att ansvara för strategisk inriktning, operativt genomförande och de övergripande affärsresultaten för semesterenheten i Yatra.

Gollapali kommer ombord med över två decennier av erfarenhet inom teknik, mobil och konsumentverksamhet. I sin senaste roll fungerade han som landschef för Microsoft Indien, som ledde till alla Microsofts kärnkonsumentkategorier: Windows, Office, Windows Phone och Xbox i detaljhandeln, online, OEM och operatörskanaler. Han har också tillbringat sex år, från 2005 till 2011, med Nokia som chef för E-seriens smartphones-verksamhet i Indien, och även i den globala organisationen som skapade mobila betalningsverksamheten för Nokia och ledde GTM för tillväxtmarknader och Indien. Tidigare i sin karriär, i 1999 2000 grundade han också i tre år en Internet Startup Office Infinity, i förbrukningsvaror och leveranser utrymme och banade sig för en hel del produkt och affärsmodell innovationer.

I kommentar till utnämningen säger Dhruv Shringi, medstifter och vd, Yatra, ‘Vi är stolta över att Chakrapani ska gå med i ledningsgruppen och se fram emot hans vision i vår fortsatta strategiska omvandling till att bli en omfattande service och produktleverantör inom resan industrin. Han tar med sig ett arv av enastående erfarenhet inom teknik- och konsumentverksamheten som kommer att vara nyckeln till att formulera och driva vår semesterverksamhet, vilket är ett viktigt område för företaget. Vi är säkra på att han kommer att hjälpa till att skapa en banbrytande produktinnovation på semestermarknaden med fokus på överlägsen kundupplevelse. ‘

När det gäller hans möte säger Gollapali: ‘Online-resebranschen har utvecklats snabbt under det senaste decenniet med tillväxten av internet, bredband och mobil penetration. Jag är upphetsad över möjligheten att skapa grundläggande produktdifferentiering genom att utnyttja nya internet affärsmodeller, medan också besatt av förtjusande kundupplevelser i alla skeden av engagemang. ‘ Han tillägger, ‘Jag hoppas att injicera ett nytt perspektiv till verksamheten och hjälpa dramatiskt att bygga skalan och göra Yatra det mest föredragna varumärkesvalet för semesterresenärer i Indien.’